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Problems With New Jerusalem, The Bride, and Women’s Veils

관리자 | 2012.10.07 06:44 | 조회 1475
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제6장  하늘에  새  예루살렘이  유형인가  무형인가
Chapter 6  Is the heavenly New Jerusalem tangible or intangible
 
[Quoting from the NIV for Bible translations]
(사 66장1절)  “여호와께서  이같이  말씀하시되  하늘은  나의  보좌요  땅은  나의  발등상이니  너희가  나를위하여  무슨  집을  지을꼬  나의  안식할  처소가  어디랴”  하셨다고  하면서  하늘에  무슨  집이  있으며  새  예루살렘이  어디  있을까보냐?  하는  사람이  더러  있다.  이사야  66 장  1절  의  말씀은  사람의  손으로  지은  전에  계시지  않는다는  말씀이다.
People sometimes use a verse from Isaiah 66:1  “This is what the LORD says: ‘Heaven is my throne, and the earth is my footstool.  Where is the house you will build for me?  Where will my resting place be?” to ask where the heavenly place is and where the new Jerusalem is. Isaiah 66:1 tells you He is not dwelling in a place built by man’s hand.
 
(행  7장48-50절)  “그러나  지극히  높으신  이는  손으로  지은  곳에  계시지  아니하시나니  선지자의  말한  바  주께서  가라사대  하늘은  나의  보좌요  땅은  나의  발등상이니  너희가  나를  위하여  무슨  집을  짓겠으며  나의  안식할  처소가  어디뇨  이  모든  것이  다  내손으로  지은  것이  아니냐”  하셨다.
It is said (Acts 7:48-50)  “However, the Most High does not live in houses made by human hands.  As the prophet says: ‘Heaven is my throne, and the earth my footstool.  What kind of house will you build for me? Says the Lord.  Or where will my resting place be?  Has not my hand made all these things?’”
 
 
스데반  집사가  서기관과  바리새인들  앞에서  이사야  66장  1절의  기록을  가지고  증거하게  된  것은  하나님은  사람의  손으로  지은  이  지상의  예루살렘에  계시지 않고 하나님께서 친히 지으신 하늘 새 예루살렘에 계신다는  것을  분명하게  증거하신  말씀이다. 
The reason why Stephen testified before the scribes and Pharisees using Isaiah 66:1 is to clearly show that God does not dwell in earthly Jerusalem but is in heavenly new Jerusalem that was built by Himself. 
 
 
기록된 바 (사 65장 17-19절 공동번역  참고)  “보아라  나  이제  새  하늘과  새땅을  창조한다  지난  일은  기억에서  사라져  생각나지도  아니하리라  내가  창조하는  것을  영원히  기뻐하고  즐거워하여라  나는  나의  즐거움  예루살렘을  새로  세우고  ‘나의  기쁨’  예루살렘  시민을  새로  나게  하리라  예루살렘은  나의  기쁨이요  그  시민은  나의  즐거움이라  예루살렘  안에서  다시는  울음소리가  나지  않겠고  부르짖는  소리도  들리지  아니하리라”  하였다.
It is recorded (Isaiah 65:17-19) “Behold, I will create new heavens and a new earth.  The former things will not be remembered, nor will they come to mind.  But be glad and rejoice forever in what I will create, for I will create Jerusalem to be a delight ‘my pleasure’ and its people a joy.  I will rejoice over Jerusalem and take delight in my people; the sound of weeping and of crying will be heard in it no more.”
 
 
위의  예언한  말씀이  요한계시록  21장  1-4절의  말씀과  연결된  말한이  분명하다.  하나님께서는  사람의  손으로  지은  전에는  안계시지만  하나님께서  친히  지으신  새  예루살렘에는  계시고  우리도  세상이  끝나면  그  곳에  갑니다.
It is clear that the above prophecy is associated with the verses in Revelation 21:1-4.  God does not dwell in a place built by man’s hands, but is in the new Jerusalem God Himself made and we will go there at the end of the world.
 
 
Chapter 7. Jerusalem that is above is our mother
 
 
(계 21장 1-2절)  “또  내가  새  하늘과  새  땅을  보니  처음  하늘과  처음  땅이  없어졌고  바다도  다시  있지  않더라  또  내가  보매  거룩한  성새  예루살렘이  하나님께로부터  하늘에서  내려오니  그  예비한  것이  신부가  남편을  위하여  단장한  것  같더라”
(Revelation 21:1-2)  “Then I saw ‘a new heaven and a new earth,’ for the first heaven and the first earth had passed away , and there was no longer any sea.  I saw the Holy City, the new Jerusalem, coming down out of heaven from God, prepared as a bride beautifully dressed for her husband.”
 
 
엄수인은  하늘에서  내려오는  새  예루살렘이  자기라고  정신없는  소리를  하고  있다.  자기들의  주장하는  성경절에
UhmSooIn is babbling about how she is the new Jerusalem that came down out of heaven. UhmSooIn is using the following verse to claim that she is the mother from heaven:
 
 
(갈 4장 22-26절)  “기록된바  아브라함이  두  아들이  있으니  하나는  계집  종에게서  하나는  자유하는  여자에게서  났다  하였으나  계집  종에  게서는  육체를  따라  났고  자유하는  여자에게서는  약속으로  말미암았느 니라  이것은  비유니  이  여자들은  두  언약이라  하나는  시내산으로부터  종을  낳은  자니  곧  하갈이라  이  하갈은  아라비아에  있는  시내산으로  지금  있는  예루살렘과  같은데니  저가  그  여자들로  더불어  종노릇  하고 오직  위에  있는  예루살렘은  자유자니  곧  우리  어머니”   라한  이  말씀을  가지고  엄수인은  하늘에서  내려온  어머니라고  주장하고  있다.  엄수인은  생각하기를  하갈이  실지로  지상의  예루살렘이  되고  사라가  실지로 하늘  예루살렘이  된줄로  생각한다.  사도  바울이  갈라디아  4장  22-26절을  쓰게  된  것은  아브라함의  가정의  역사가  예언이  되는  것을  해명해  주신  것  뿐이다.
(Galatians 4:22-26)  “For it is written that Abraham had two sons, one by the slave woman and the other by the free woman.  His son by the slave woman was born according to the flesh, but his son by the free woman was born as the result of a divine promise.  These things are being taken figuratively:  The women represent two covenants.  One covenant is from Mount Sinai and bears children who are to be slaves:  This is Hagar.  Now Hagar stands for Mount Sinai in Arabia and corresponds to the present city of Jerusalem, because she is in slavery with her children.  But the Jerusalem that is above if free, and she is our mother.”  UhmSooIn thinks that Hagar is the actual earthly Jerusalem and Sarah as the actual heavenly Jerusalem. Apostle Paul writes Galatians 4:22-26 to explain the prophecy of Abraham’s family history.
 
 
(갈 4장 24절)  “이것은  비유니  이  여자들은  두  언약이라”  하였으니  옛  언약과  새  언약에  대한  예언으로써  하갈은  시내산에서  받은  모세율법과  지상의  예루살렘으로  말미암는  육신적  이스라엘  백성들을  말하는  것이고  사라는  예수  그리스도께서  마가의  다락방에서  세우신  새  언약과  영적  이스라엘  백성들을  말하는  것인  바  곧  위에  있는  예루살렘을  두고  하신  말씀이다.   그런데  엄수인은  자기가  하늘에  있는  예루살렘인데  자기가  지상으로  내려왔다고  한다.   갈라디아서  4장 22-24절의  예언대로  사라가  위에  있는  예루살렘인데  그  예루살렘이  엄수인이  되었다면  엄수인은  자기  아들하고  결혼한  셈이  된다.   왜냐하면  사라의  아들이  이삭이요  이삭은  또한  그리스도라고  하였기  때문이다.  (갈 3장 16절)
It is written (Galatians 4:24)  “These things are being taken figuratively: The women represent two covenants” as the prophecy of the Old Covenant and New Covenant where Hagar represents physical Israelites because of Mosaic law received on Mount Sinai and earthly Jerusalem and Sarah represents the New Covenant established by Jesus Christ in the upper room of Mark’s house and spiritual Israelites, namely, Jerusalem from above. However, UhmSooIn claims she is the Jerusalem from above that came down to earth. If the verses from Galatians 4:22-24 speak of a prophesy where Sarah is the Jerusalem from above and that Jerusalem is UhmSooIn then UhmSooIn must be married to her son. Because Isaac is Sarah’s son and Isaac is also said to be Christ. (Galatians 3:16)
 
 
엄수인은  그리스도의  어머니도  되고  그리스도의  신부 (아내) 도  된  셈  이다.
UhmSooIn became the mother of Christ as well as the bride (wife) of Christ.
 
 
엄수인은  나를  눈먼  이삭이라  하면서  자기는  위에  있는  예루살렘  즉 사라라고  하니  결국  이삭,  아들하고  살겠다고  하니  이런  해괴  망측한일이  또  어디  있겠는가?   엄수인은  이러한  엉뚱한  망상으로  거짓  선지자가  되어  자기  세력을  잡고자  하였으니  그  죄를  어떻게  할  것이며  그  를  따르는  사람들의  죄는  어떻게  할  것인지  생각들  해  보시기  바랍니다.  (사 9장 16절)
UhmSooIn referred me as the blind Isaac and herself as the Jerusalem from above or Sarah and is saying to live with Isaac or her son after all so where will you find this kind of extremely disgraceful thing? UhmSooIn is to gather power as a false prophet with weird delusions so what is she to do with that sin and we need to think about the sins of her followers.  (Isaiah 9:16)
 
 
제 8장  하늘에  새  예루살렘은  실물이다
Chapter 8 The heavenly New Jerusalem is an actual place.
 
 
[Bible verses quoted from NIV again]
하늘  새  예루살렘성이  14만  4천  성도가  포함되어  있지만  실지  건물인  새  예루살렘성이  분명히  있는  것이다.   만일  하늘에  실물인  새  예루살렘이  없다면  14만 4천  성도들이  하늘에  가서  어디서  어떻게  살  것인가?   예수님께서는  분명히  말씀하시기를
Heavenly New Jerusalem  means 144,000 saints, but there must be New Jerusalem that is an actual building. If New Jerusalem as an actual place does not exist then where will the 144,000 saints will live in heaven? Jesus clearly said:
 
 
(요  14장  1-3절)  “너희는  마음에  근심하지  말라  하나님을  믿으니 또  나를  믿으라  내  아버지  집에  거할  곳이  많도다  그렇지  않으면  너희에게  일렀으리라  (공동번역에는  “만일  거기에  있을  곳이  없다면  내가  이렇게  말하겠느냐”  하였다.  분명하게  있다는  말씀이다.)  내가  너희를  위하여  처소  (있을  곳)  를  예비하러  가노니  가서  너희를  위하여  처소를  예비하면  내가  다시  와서  너희를  내게로  영접하여  나  있는곳에  너희도  있게  하리라”
(John 14:1-3)  “Do not let your hearts be troubled.  You believe in God; believe also in me. My Father’s house has many rooms; if that were not so, would I have told you (also translated “if there were no place, I could not have said this” saying there must be a place.) that I am going there to prepare a place (a location) for you?  And if I go and prepare a place for you, I will come back and take you to be with me that you also by be where I am.” 
 
 
“만일  거기에  있을  곳이  없다면  내가  너희에게  이렇게  말하겠느냐  (공동번역,  요  14장  2절)”   하신  말씀을  보아서도  하늘에  실물인  새  예루살렘이  있다는  것은  도무지  부인할  수  없다.
From the verse, “If that were not so, would I have told you (John 14:2),” one cannot deny that there is New Jerusalem in heaven that is an actual place.
 
 
사도  바울은  하늘의  새  예루살렘에  대하여  광대함과  천만천사와  하늘에  장자  총회와  온전케된  의인들의  영들과  하나님의  보좌와  어린  양의  보좌  등등의  어머어마한  광경을  보고  다음과  같이  기록하였다.
Apostle Paul saw the tremendous visions of the immensity of the Heavenly New Jerusalem, numerous angels, heavenly firstborn assembly, the spirits of the righteous, God’s throne,  the throne of the Lamb and more and recorded as follows:
 
 
(공동번역  히  12장  22-24절)  “그러나  여러분이  와 있는  곳은  시온산이고  살아계신  하나님의  도성이며  하늘의  예루살렘입니다.   거기에는  수많은  천사들이  있고,  잔치가  벌어져  있고  또  하늘에  등록된  장자들의  교회가  있고  만민의  심판자이신  하나님이  계시고  완전히  올바른  사람들의  영혼이  있습니다.   그리고  새로운  계약의  중재자이신  예수가  계시고  아벨의  피보다도  더  큰  힘을  발휘하는  속죄의  피가  있습니다”  하였다.
(Hebrews 12:22-24)  “But you have come to Mount Zion, to the city of the living God, the heavenly Jerusalem.  You have come to thousands upon thousands of angels in joyful assembly, to the church of the firstborn, whose names are written in heaven.  You have come to God, the Judge of all, to the spirits of the righteous made perfect, to Jesus the mediator of a new covenant, and to the sprinkled blood that speaks a better word than the blood of Abel.”
 
 
앞서  기록한  말씀은  분명한  사실을  편지로  기록한  것이다.   그리고  예수  그리스도께서도  자기  피를  가지고  단번에  들어가셨다고  하였다.
The previous verse is a clear fact that is written in a letter.  And it records that Jesus Christ also has entered by his own blood.
 
 
(히  9장  11-12절)  “그리스도께서  장래  좋은  일의  대제사장으로  오사  손으로  짓지  아니한  곧  이  창조에  속하지  하니한  더  크고  온전한  장막으로  말미암아  염소와  송아지의  피로  아니하고  오직  자기  피로  영원한  속죄를  이루사  단번에  성소에  들어가셨느니라”  하였다.
(Hebrews 9:11-12)  “But when Christ came as high priest of the good things that are now already here, he went through the greater and more perfect tabernacle that is not made with human hands, that is to say, is not a part of this creation.  He did not enter by means of the blood of goats and calves; but he entered the Most Holy Place once for all by his own blood, thus obtaining eternal redemption.”
 
 
유대나라에  세워진  지상의  성전은  사람의  눈으로  볼  수  있고  사람의  손으로  만져볼  수도  있다.   그러나  하늘의  성소는  이세상의  속된  인간의  눈으로  볼  수도  없고  부정한  손으로는  만져볼  수도  없는  거룩한  성전이기  때문에  있다,  없다  상상조차도  못할  것이다.
The earthly temple in the Jewish nation is visible and tangible.  However, the heavenly sanctuary is a holy place that cannot be seen by the eyes of the worldly-minded man nor touched by unclean hands so one cannot even imagine whether it exists or not.
 
 
요한계시록  21장  1-4절의  기록한  새  예루살렘  즉  하나님의  장막이  사람들과  함께  있으매  한  이  장막도  사람이  아닌  신령적  건물입니다.   그러면  왜  우리교회에서  주장하는  바  성도들이  교회요  14만  4천  성도가  새  예루살렘이라고  하였는가?   그  이유는  모든  교회가  생각하기를  건물이  교회요  새  예루살렘이라고  하기  때문에  나는  그것을  좀더  확실하게  알리기  위하여  성도가  모이면  그곳이  교회요  14만  4천이  들어갈  곳이  새  예루살렘이라고  분명하게  증거한  것이다.
Revelation 21:1-4 records that the New Jerusalem or tabernacle of God is with the people, and this tabernacle is not a person but a divine building.  So why are we claiming that saints are the church and 144,000 saints are the New Jerusalem?  Because every church thinks that a building is church or New Jerusalem but I want to make it clear that church is where saints are gathered and the New Jerusalem is where 144,000 saints will enter.
 
 
그러나  하늘에  새  예루살렘성은  14만  4천  성도가  생기기전에  예수님께서  지어  놓으신  것이다.  기록된  바
But the heavenly New Jerusalem was built by Jesus before the 144,000 saints existed.  It is written:
 
 
(히  8장  1-2절)  “이제  하는  말의  중요한  것은  이러한  대제사장이  우리에게  있는  것이라  그가  하늘에서  위엄의  보좌  우편에  앉으셨으니  성소와  참  장막에  부리는  자라  이  장막은  주께서  베푸신  것이요  사람이  한  것이  아니니라”
(Hebrews 8:1-2)  “Now the main point of what we are saying is this: We do have such a high priest, who sat down at the right hand of the throne of the Majesty in heaven, and who serves in the sanctuary, the true tabernacle set up by the Lord, not by a mere human being.”
 
 
주께서  베푸신  이  장막은  지상사업  마치고  천년이  지난  후에  하늘에서  내려올  것을  보이신것이다.
This tabernacle built by the Lord will come down from heaven after one thousand years after the completion of earthly missions.
 
 

저 15장  요한계시록  21장의  새  예루살렘  연구
Chapter 15. Study of the New Jerusalem in Revelation Chapter 21
[Bible quotations from NIV]

 

(계 21장 2-3 절)  “또  내가  보매  거룩한  성  새  예루살렘이  하나님께  로부터  하늘에서  내려오니  그  예비한  것이  신부가  남편을  위하여  단장한  것  같더라”  하시었으며  또  기록하기를
(Revelation 21:2-3)  “I saw the Holy City, the new Jerusalem, coming down out of heaven from God, prepared as a bride beautifully dressed for her husband.”  And it is written again:

 

(계 21장 9-10절)  “이리  오라  내가  신부  곧  어린  양의  아내를  네게  보이리라  하고  성령으로  나를  데리고  크고  높은  산으로  올라가  하나님  께로부터  하늘에서  내려오는  거룩한  성  예루살렘을  보이니”  하셨고  또  기록하기를
(Revelation 21:9-10)  “‘Come, I will show you the bride, the wife of the Lamb.’  And he carried me away in the Spirit to a mountain great and high, and showed me the Holy City, Jerusalem, coming down out of heaven from God.”  And he wrote again:

 

(계 19장 7-8절)  “우리가  즐거워하고  크게  기뻐하여  그에게  영광을  돌리세  어린  양의  혼인  기약이  이르렀고  그  아내가  예비하였으니  그에게  허락하사(공동번역에는  하나님의  허락으로)  빛나고  깨끗한  새마포를  입게  하셨은즉  이  세마포는    성도들의  옳은  행실이로다  하더라”  하셨는데  사도   바울은  위에  말씀과  똑같은  말씀으로
(Revelation 19:7-8)  “Let us rejoice and be glad and give him glory!  For the wedding of the Lamb has come and his bride has made herself ready.  Fine linen, bright and clean, was given her to wear (also translated as ‘by permission of God’).  Fine linen stands for the righteous acts of God’s holy people.”  As said above, Apostle Paul also said:

 

(고후 11장  2-3절)  “내가  하나님의  열심으로  너희를  위하여  열심내노니  내가  너희를  정결한  처녀로  한  남편인  그리스도께  드리려고  중매  함이로다  뱀이  그  간계로  하와를  미혹케  한  것  같이  너희  마음이  그리스도를  향하는  진실함과  깨끗함에서  떠나  부패할까  두려워하노라”   하셨으니  어린  양의  아내는  복음을  받아드린  14만  4천  성도들이다.   그리고  성도들  뿐만  아니고  실지로  주께서  베푸신  장막  (새  예루살렘)  이  있다고  하였다.
(2 Corinthians 11:2-3)  “I am jealous for you with a godly jealousy.  I promised you to one husband, to Christ, so that I might present you as a pure virgin to him.  But I am afraid that just as Eve was deceived by the serpent’s cunning, your minds may somehow be led astray from your sincere and pure devotion to Christ.”  The wife of the Lamb are the 144,000 saints who have received the Gospel.  It’s not only true about the saints but it’s also true that the tabernacle (the New Jerusalem) provided by the Lord exists.

 

(히  8장  1-2절)  “이제  하는  말의  중요한  것은  이러한  대제사장이  우리에게  있는  것이라  그가  하늘에서  위엄의  보좌  우편에  앉으셨으니  성소와  참  장막에  부리는  자라  이  장막은  주께서  베푸신  것이요  사람  이  한  것이  아니니라”   하였고  사도  요한은
(Hebrews 8:1-2)  “Now the main point of what we are saying is this: We do have such a high priest, who sat down at the right hand of the throne of the Majesty in heaven, and who serves in the sanctuary, the true tabernacle set up by the Lord, not by a mere human being.”  The Apostle John wrote:

 

(계  21장  3-4절)  “보라  하나님의  장막이  사람들과  함께  있으매  하나님이  저희와  함께  거하시리니  저희는  하나님의  백성이  도고  하나님은친히  저희와  함께  계셔서  모든  눈물을  그  눈에서  씻기시매  다시  사망이  없고  애통하는  것이나  곡하는  것이나  아픈  것이  다시  있지  아니하리니  처음  것들이  다  지나갔음이러라”  하셨다.
(Revelation 21:3-4)  “Look!  God’s dwelling place is now among the people, and he will dwell with them.  They will be his people, and God himself will be with them and be their God.  He will wipe every tear from their eyes.  There will be no more death or mourning or crying or pain, for the old order of things has passed away.”
 
그러므로  주쎄서  베푸신  장막 (새  예루살렘) 은  그  범위와  크기가  우리  인간으로서는  상상조차  하기  어려운  것이다.
Thus, it is difficult for us humans to even imagine the scope and size of the Lord’s Tabernacle (New Jerusalem).
(계  21 장 16 절)  “그  성은  네모가  반듯하여  장광이  같은지라  그  갈대로  그  성을  측량하니  일만이천  ‘스타디온’  (로마의  수인데  한  스타디온은  8분의  1마일  즉  185미터이다.  일만이천  스타디온을  계산하면  360,000km2  우리나라  남북  전체면적보다  약간  큰  것이다.)  장과  광과  고가  같더라”  하였다.

 

(Revelation 21:16)  “The city was laid out like a square, as long as it was wide.  He measured the city with the rod and found it to be 12,000 stadia in length (a Roman stadia was about 1/8 mile or 185 meters.  12,000 stadia would calculate to a total area of 360,000 km2 which is slightly bigger than South Korea.), and as wide and high as it is long.”

 

이  새  예루살렘에  대한  약도를  대강  그려  보겠습니다.
We’ll draw a rough map of the New Jerusalem.

 

 

제 16 장  자기  혼자만  신부라고  한다

Chapter 16  Claiming that she’s the only Bride

 

자칭  자기  혼자만  신부라고  하는  엄수인의  주장  이것이  사실인지  그  의  주장하는  성경절을  읽어보자.   이  문제가 틀리면  그가  주장하는  모든  말은  다  잘못된  줄  알아야  하겠다.   엄수인의  말하는  성경절은  (계 22장  17절)  이다.

To verify UhmSooIn’s self-claim as the only Bride, we need to read the Bible verses used in her claims. If this problem turns out to be wrong then we must think that all of her claims are false. The verse that UhmSooIn used comes from Revelation 22:17.

 

“성령과  신부가  말씀하시기를  오라  하시는도다”  하였는바  이  신부  가  엄수인  자신이라고  말하고  또  (계  21장  3절)  “내가  들으니  보좌에서  큰  음성이  나서  가로되”   한  그  음성도  엄수인  자신이라고  하니  참으로  놀라지  않을  수  없다.

It is written “The Spirit and the bride say, ‘Come!’” where UhmSooIn says the bride is herself and again saying (Revelation 21:3), “And I heard a loud voice from the throne saying” where she claims that the voice is hers and this is truly shocking.

 

하나님의  보좌  (옥좌)  는  하나님만이  좌정해  계시는  곳이고  그의  우편에  는  어린  양이  계시는  곳이다.   보좌에서  큰  음성이  나는  것은  하나님이나  어린  양  밖에는  아무  다른  이는  할  수  없는  일이다.   그런데  방자하게도  엄수인이  자기가  큰  음성을  냈다고  하는  것은  보통  정신병자가  아닙니다.

God’s throne is where only God resides and the Lamb is at the right hand of God.  The loud voice from the throne has to come from God or the Lamb and no one else.  However, UhmSooIn’s corrupted claim of the voice being hers shows that she is a psychopath.

 

엄수인  발행한  책  ……  22-23p에  이런  방자한  말을  썼다.

In the book that was published by UhmSooIn  …… she wrote these corrupted words on pg. 22-23.

 

그러면  엄수인이  한  말이  사실인지  거짓인지  심각히  연구해야  되겠다.   만일  그가  주장하는  문제가  사실이  아니라면  대역적의  행위이니만큼  그는  물론이고  그를  따르고  미혹된  자도 중벌을  면치  못할  것이다.  (사  9장  16절  참고)

Then we need to seriously study to see if UhmSooIn’s claims are true or false.  If her claims are wrong then since it is a serious crime, not only herself but also those that follow her will not be able to escape a severe punishment.  (See also Isaiah 9:16)

 

그러면  문제의  신부에  대하여  성경절을  찾아보기로  하자.

Let’s explore the verses that relate to the problem of the bride.

 

기록된바  “성령과  신부가  말씀하시기를”  (계  22장  17절)  여기  신부는  (계  21장  9-10절)  의  신부와  같은  신부인  것만은  사실이다.   “신부  곧  어린  양의  아내를  네게  보이리라”  하였으니  어린  양의  아내는  성도들이다.   (계  19장  7-8절)  을  보면  “어린  양의  혼인  기약이  이르렀고  그  아내가  예비하였으니  그에게  허락하사  빛나고  깨끗한  세마포를  입게  하셨은즉  이  세마포는  성도들의  옳은  행실이로다”   공동번역에는  “그분의  신부는  몸단장을  끝냈고  하나님의  허락으로  빛나고  깨끗한  모시옷을  입게  되었다  이  고운  모시옷은  성도들의  올바른  행위이다”  하였다.

It is written, “The Spirit and the bride said,” (Revelation 22:17) where the bride is the same bride in Revelation 21:9-10.  It is written “I will show you the bride, the wife of the Lamb,” and the wife of the Lamb are the saints.  (Revelation 19:7-8) writes “wedding of the Lamb has come and his bride has made herself ready.  Fine linen, bright and clean, was given her to wear.  Fine linen stands for the righteous acts of God’s holy people.”  In another translation, “His bride has made herself ready and by God’s permission she wears bright and clean clothes. Fine clothes stands for the righteous acts of God’s people.”

 

그런고로  그  신부는  (계  21장  9-10절)  의  예언과  같이  하늘에  새  예루살렘을  말하는  것이고  새  예루살렘은  곧  144,000  성도들을  말하는  것이다.

Therefore, according to the prophecy in Revelation 21:9-10, the bride is the heavenly Jerusalem and the New Jerusalem is 144,000 saints.

 

144,000  성도들은  다  신부요,  신부는  새  예루살렘성이다.   새  예루살렘성은  다른  말로  하나님의  장막이라고  하는데  (계  21장  3절  참고)  이장막은  1900년  전에  주께서  베푸신  것이다.  (히  8장  1-2절  참고)

144,000 saints are all bride and the bride is the New Jerusalem.  In other words, the New Jerusalem is God’s tabernacle (see Revelation 21:3) and this tabernacle was provided by the Lord 1900 years ago (see Hebrews 8:1-2).

 

이  장막  (새  예루살렘성  계  21장  3절,  9-10절  참고)  이  지상으로  내려오는  때는  이  세상이  끝나고  1000년이  지나서  되는  일이다.   기록된바  “또  내가  새  하늘과  새  땅을  보니  처음  하늘과  처음  땅이  없어졌고  바다도  다시  있지  않더라”  (계  21장  1절)  하였다.

The time that the tabernacle (New Jerusalem see Revelation 21:3, 9-10) comes down is 1000 years after the end of the world.  It is written, “Then I saw ‘a new heaven and a new earth,’ for the first heaven and the first earth had passed away, and there was no longer any sea.”  (Revelation 21:1).

 

(계  20장  1-15절)  을  계속해서  자세히  보시면  세상이  끝나고  1천년  후에  되는  예언이다.   그런데  엄수인은  (계  21장  1-10절)  의  예언을  오늘날  자기가  큰  음성으로  하는  것으로  자기  발행책  22-23p에  방자하게  기록하고  있다.   이런  참람한  행위가  또  어디  있겠습니까?

If we take a closer look at Revelation 20:1-15, it is a prophecy about 1000 years after the end of the world.  However, UhmSooIn records in her book (pg. 22-23) that the prophecy in Revelation 21:1-10 is about her loud voice. Where would you find another presumptuous act like this?

 

(계  20장,  21장,  22장)  은  천년왕국  후  되는  일이니  이점  특별히  주의하셔야  하겠습니다.  (계  21장  1절)  “새  하늘과  새  땅”  은  (벧후  3장  6-13절)  까지  읽어보시면  새  하늘과  새  땅이  나온다.

Revelation chapters 20, 21, and 22 talk about the events after the millennial kingdom so this point needs to be taken especially cautiously.  (Revelation 21:1)  “A new heaven and new earth” is recorded in 2 Peter 3:6-13.

 

“그  날에  하늘이  불에  타서  풀어지고  체질이  뜨거운  불에  녹아지려니와  우리는  그의  약속대로  의에  거하는바  새  하늘과  새  땅을  바라보도다”  하였다.

It is written, “That day will bring about the destruction of the heavens by fire, and the elements will melt in the heat.  But in keeping with his promise we are looking forward to a new heaven and a new earth, where righteousness dwells.” 

 

그런고로  (계  21장  1절)  새  하늘과  새  땅은  전세계가  불타버리고  1000년  왕국이  지난  후에  되는  일이다.

Therefore, the new heaven and earth in Revelation 21:1 will happen after the world is destroyed by fire and after 1000 years.

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